Біологічний фактор психічного розвитку дитини це його спадковість, ті здібності, особливості нервової системи, які він отримує від батьків. Це також і загальні для кожної людини фізичні ознаки, будова мовленнєвого апарату, особливості будови головного мозку. Дитина успадковує біологічну потребу в теплі і їжі, а також властивості нервової системи, що визначають вищу нервову діяльність і є фундаментом темпераменту. Ці успадковані особливості ще прийнято називати задатками, які будуть розвиватися в міру дорослішання дитини.
Деякий вплив на розвиток психіки дитини матиме і природне середовище, навколишнє малюка. Це вода і повітря, сонце і земне тяжіння, а також особливості клімату, рослинності і електромагнітне поле. Але природа не визначає психічний розвиток дитини, а лише побічно впливає на нього через соціальне середовище.
Набагато сильніше на психічний розвиток дитини впливає соціальний фактор. Адже в ранньому віці, між дитиною і батьками існує тісний психологічний прихильність, малюк потребує любові, повазі і визнання. Але при цьому дитина ще не здатна орієнтуватися в міжособистісному спілкуванні, розуміти конфлікти між батьками, а значить, не може висловити своє ставлення до подій. І якщо батьки хочуть, щоб їхній малюк виріс психологічно здоровою людиною, і вмів адаптуватися в цьому світі, батьки просто зобов'язані будувати відносини з дитиною в доброзичливій і радісній атмосфері. Адже іноді малюк може відчувати свою провину в конфліктах дорослих, відчувати, що не виправдовує тих сподівань, які покладали на нього батьки, і через це часто може травмуватися його психіка.
Соціальна середовище більше за інших впливає на психічний розвиток дитини, і важлива не менш ніж вроджені фактори, тому як формування у дитини системи норм і цінностей, а також самооцінки дитини, відбувається всередині суспільства. Багато в чому цьому сприяє пізнавальний розвиток дітей, що включає в себе кілька етапів, від вроджених рухових рефлексів, до стадії розвитку мови і до стадії розвитку мислення дитини.
Фактори психічного розвитку дитини складаються з чотирьох основних умов, таких як нормальна робота головного мозку дитини, без чого у дитини обов'язково будуть спостерігатися відхилення у розвитку. Другим обов'язковою умовою стане нормальний фізичний розвиток дитини, а також повноцінний розвиток його нервових процесів. Збереження органів чуття, що забезпечують зв'язок малюка з навколишнім світом, є третім важливим умовою. А четвертим, не менш важливою умовою психічного розвитку дитини є її повноцінний розвиток, послідовність і систематичність його навчання, як у дитячому садку, школі, так і в сім'ї. Лише при виконанні всіх умов дитина буде розвиватися повноцінно в психологічному плані і виросте здоровою і розвиненою людиною.
Коментарі
Дописати коментар