При аналізі отриманих даних потрібно встановити взаємозв'язок між сторонами та особливостями психіки обстежуваного малюка, такими як характер спілкування, особистісні якості, пізнавальні здібності. Аналізуючи дані можна скласти психологічну характеристику дитини, з описом його психологічних рис, а також виявляються причини відхилень. Адже кожна з сторін психіки може вплинути один на одного, так, наприклад, погана успішність дитини в школі може бути, як наслідком відставання пізнавального розвитку, так і уповільненим темпом орієнтування, або високою тривожністю дитини. Рівень мислення і розвиток пам'яті визначають такі якості особистості як агресивність дитини або рівень домагань.
Правильна діагностика психічного розвитку дітей це важливий крок, що передує організації корекції відхилень дитини в психічному плані. Судячи з неї можна досить точно визначати, що стало першопричиною порушень психіки дитини, а також які з якостей відстають у розвитку. При цьому складається план корекції, будь то допомога дитині у виправленні складних дефектів, або компенсація дрібних недоліків малюка. Корекція - дуже непросте завдання для психолога, адже для подібної роботи просто необхідна практика, а найголовніше це правильне проведення тесту, адже професійно проведена діагностика може завдати непоправної шкоди маляті.
У комплекс обстеження малюка входить, в першу чергу, аналіз зовнішнього вигляду дитини, а також його реакція малюка на ситуацію обстеження. Важливо щоб дитина була відкрита для спілкування, чи не нервував і не закривався в собі, і не боявся вступати в розмову. Такі дані, які отримані при первинному спостереженні, потім зіставляються з даними, отриманими під час тестів, що важливо для вивчення природи відхилення дитини.
Проводячи діагностику психічного розвитку дітей дуже важливо, щоб за методиками, які аналізують мислення, йшли методики вивчають пам'ять, а після дослідження креативності слід було вивчення сприйняття.
Слід знати деякі правила, які сприяють успішній роботі. Однією методики для діагностики психічного розвитку дитини не існує, тому для повного дослідження необхідно проведення від 10 до 15 різних тестів. Методики повинні проводитися лише відповідно до прикладеної інструкцією, адже відхилення у проведенні досліджень лише порушать процес діагностики. Кожна з методик має обиратися згідно з віком дитини. Потрібно розуміти, що судити про геніальність або відсталості дитини за результатами однієї з використаних методик можна, потрібен загальний аналіз комплексу методик. Ніколи ну потрібно тиснути на дитину, змушувати його проходити тести, адже в такому випадку порушиться процес діагностики психічного розвитку дитини.
Коментарі
Дописати коментар