Ігрова діяльність розумово відсталих дітей в дошкільному віці розвивається дуже повільно . Ігри для відсталих дітей не мають того значення, як для здорової дитини, що тягнеться до нового і невідомого . Як правило, малюки з розумовими відхиленнями, які надходять у спеціальні дошкільні установи, зовсім не вміють грати . Найчастіше вони лише одноманітно маніпулюють іграшками, наприклад, однаково і монотонно стукають об підлогу машинкою, лялькою або кубиком . Особливо, примітно ставлення діточок з відхиленнями, до ляльок . Ця іграшка не сприймається дитиною як іграшкове зображення людини . Схоже ставлення у відсталої дитини іграшок зображує тварин . Його дії з такими іграшками абсолютно такі ж, як з машинками або кубиками . Найчастіше відсталі діти хочуть відкусити шматочок іграшки або облизують її . Це характерно для дітей з глибокими інтелектуальними порушеннями . Читайте також Ігри Для Дітей З ЗПР .
Без спеціального навчання, такі дітлахи лише до 9-10 років опановують простими ігровими діями, які вони можуть повторювати багаторазово, одноманітно і без емоційних реакцій. Саме тому дуже важливо щоб ігри для відсталих дітей проводилися під наглядом та за участі фахівців, педагогів-корректологов, дефектологів та інших. Цей процес дуже складний, адже у відсталої дитини швидко пропадає інтерес, навіть до нової іграшки. Тобто, у нього спостерігається відсутність інтересу до новизни, і без спеціального навчання ігрова діяльність не займе у його житті провідне місце.
Ігри для відсталих дітей розглядаються не як забава, а як повсякденна терапія, що проводиться регулярно і цілеспрямовано. Потрібно намагатися захоплювати дитину грою. Наведемо приклади основних дій з відсталими діточками, які не вміють грати.
1. Шукаємо кульку. Взявши малюка на руки, залучаємо його увагу, перекочуючи яскравий кульку з руки в руку. Потім посилаємо кульку до краю столу, щоб він упав, і просимо малюка відшукати кульку на підлозі.
2. Катаємо м'ячик від дорослого малюкові. Посадивши дитину на підлогу, сідаємо обличчям до нього, розвівши ноги, і вимовляючи «Лови! »Перекочуємо м'ячик малюкові. Просимо малюка, щоб він повернув Вам м'ячик, пустивши його в Вашу сторону.
3. Злови ведмедика. Ховаємо іграшку за подушкою і пояснюємо дитині, що зараз з'явиться ведмедик, і його потрібно зловити. Іграшка повинна з'являтися повільно, причому з різних місць, то знизу, то зверху, то збоку. Необхідно щоб малюк знаходив поглядом іграшку.
4. Принеси м'ячик. У даній грі варто кидати м'ячик, причому робити це різноманітно, кидати за спину, об підлогу або об стіну. Головне, щоб дитина знаходила м'ячик, причому сам діставав його, куди б він не закотився.
5. Піраміда. На очах у малюка потрібно розібрати пірамідку, знявши з неї всі кільця, а потім давати малюкові по одному кільцю, щоб він зміг сам зібрати піраміду.
6. Влуч у вазу. Мета гри навчити дитину закидати дрібні предмети в певний посудину. Краще всього якщо посудина (ваза), буде з вузьким горлечком. А кидати в нього можна, наприклад, намистинки або горошини. Для зацікавленості можна потрясти вазу біля вуха, послухавши, чи багато горошин потрапило всередину.
7. Складаємо попарно. Покажіть малюкові, як серед різних розсипаних іграшок Ви обираєте два однакових кубика або два однакових м'ячика і кладете у кошик. Попросіть його повторити дію, допомагаючи на перших порах.
8. повторяшка. Посадіть дитину за стіл поряд з собою. Покладіть руки долонями на стіл і попросіть малюка повторити рух. Потім стисніть кисті в кулаки і добийтеся того, щоб малюк повторив цей рух. В ідеалі, дитина повинна навчитися повторювати за Вами всі пропоновані жести.
Як бачите, все це ігри для відсталих дітей досить примітивні, але і їх малюк з розумовою відсталістю не відразу зможе освоїти. Проявляйте терпіння і любов до своєї дитини, і незабаром у Вас все вийде. Вже скоро Ви помітите явні зрушення в навчанні свого малюка.
Коментарі
Дописати коментар